Fremtidens mode og design

future-fashion-and-designEn verden af tøj er altid under forandring, da nye kulturer påvirker alting. Teknologi mødes nu med kulturen og derfor opfindes hele tiden nye teknologiske innovationer.

Forskere i videnskabelige laboratorier har udviklet prototyper for stoffer, der kan tjene funktionelle formål langt ud over deres traditionelle roller. For eksempel tøj, der automatisk kan justere deres temperature, frastøder kugler, projekterer billeder og generere elektricitet.

Nogle praktiske fremskridt, der allerede er tilgængelige for forbrugerne, er skudsikre beklædningsgenstande, som er fremstillet af kevlar og smudsafvisende stoffer, der er belagt med kemiske blandinger, der derfor reducerer absorptionen af væsker og smuds.

Langsigtede prognoser

Langsigtede prognoser er en process, hvor der analyseres og evalueres tendenser, der kan identificeres ved at scanne en række kilder til information. Det er en måde, der varer mere end to år. De skal undersøge forbrugerne og deres økonomi og prøve at skabe noget, der kan blive solgt til rimelige priser, men selvfølgelig på en måde, så de selv kan tjene penge. De vil gerne have forbrugerne til at købe nye udviklinger af teknologien og videnskaben. Så disse folk, der arbejder inden for denne langtsigtede prognose tager til mange messer og begivenheder, hvor de forklarer om, hvad de har planer om at fremstille senere hen i fremtiden. På denne måde får de også indsigt i forbrugernes ønsker og tanker.

Kortsigtede prognoser

Kortsigtede prognoser fokuserer på de aktuelle begivenheder både nationalt og internationalt, samt pop kulturen med henblik på at identificere mulige tendenser, der kan meddeles til kunden gennem den sæsonmæssige farvepalet, stof og silhuetter. Det giver moden et moderne twist til et klassisk look, og fanger forbrugernes opmærksomhed.

Forskellen

Den langtsigtede prognose fokuserer på fremtiden, hvor de tænker på materialer, design produktion og detail handel. Kortsigtede prognoser vil gerne indlede ny forretning og genoplive gamle mærkeimage. De hjælper forretninger med at træffe beslutninger i relation til at udvide produktlinjer.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *